Rychle, kompletně, výstižně.
To jsou aktuality VERA.

Zpět

Holešov: vyberte si svůj způsob platby

Když se dnes mluví o placení na úřadě, většinou se skloňuje v každém pádě portál občana. V Holešově pojali problematiku šířeji s přihlédnutím k preferencím různých skupin obyvatel.

Bleskově pro ty, co mají internet v krvi

Nabízí zde, podobně jako na většině úřadů, komunikaci a platby prostřednictvím portálu občana. Přihlášení je možné řadou způsobů od eObčanky, moje ID, NIA ID, bankovní identity, datových schránek až po mobilní klíč eGovernmentu. Ztotožněná osoba pak využívá výhody toho, že ji systém „zná" a tedy řadu informací za ní do formulářů vyplní. Platby zrealizuje jednoduše a z pohodlí domova přes platební bránu, podobně jako v e-shopu.

Operativně pro ty, kteří se nechtějí nikam přihlašovat nebo posílat peníze přes internet

I největší fanoušci „online" života určitě znají někoho, kdo neumí nebo nechce využívat přihlašování k portálu přes internet. V Holešově pamatují na každého a nabízí řešení i pro tyto situace. Na úřadě mají platební automat, který umožňuje přijímat platby i mimo pokladní hodiny.

Úhrada probíhá na základě identifikace: občan zadá variabilní symbol, rodné číslo nebo stanovené identifikační číslo, které nalezne na předpisu platby či faktuře, případně přiloží čárový kód. Systém na základě toho nabídne částku k platbě. Plátce určí, zda ji chce uhradit celou, nebo částečně. Terminál umožňuje platbu v hotovosti i platební kartou včetně použití bezkontaktní karty. Po provedení operace obdrží občan stvrzenku o zaplacení.

Klasicky pro ty, co nedají na paní pokladní dopustit

Samozřejmě zůstává v provozu i standardní cesta úhradou přes referentku na pokladně, i když řada občanů a podnikatelských subjektů již upřednostňuje jiné, rychlejší formy úhrady.

Jak to vidí úřad?

Ing. František Fuit, tajemník MěÚ nám řekl: „Již od roku 2018, kdy jsme nainstalovali platební automat, vidíme stoupající trend využití bezhotovostních operací, který byl koronavirovou pandemií ještě zvýrazněn.  V roce 2018 měl úřad 1 hlavní pokladnu a 7 drobných příručních, do kterých referenti vybírali správní poplatky. Pro zajímavost od 1.1. - 31.3.2021 u nás proběhlo 2566 plateb. Až 975 z nich bylo přes náš platební automat, což činí 38 procent.

„Železná pokladní" provádí i operace opačného typu – výplatu peněz občanům. Příkladem jsou vratky přeplatků a sociální dávky vyplácené MěÚ na základě vydaných platebních poukazů.

Moderní způsoby placení snižují administrativní náročnost, platby se automaticky přepisují do agendy Pokladna VERA Radnice. Referenti se nemusí zatěžovat přepisováním papírů, evidencí dokladů o platbě, ani vracením hotovosti a nic je neodvádí od jejich hlavní činnosti.

Po více jak dvouletém provozu platebního automatu můžeme jen konstatovat, že to byl krok správným směrem. Díky němu jsme ušetřili práci jedné pokladní. Spokojeni jsou občané i úřad."