Od:                                                           VERA, spol. s r.o. <info@vera.cz>

Odesláno:                                               pátek 5. března 2021 10:09

Komu:                                                      Macků Iva, Ing.

Předmět:                                                 Portál občana Krnov, Přestupky - dožádání,  Novela místních poplatků, Elektronické skartace | eZpravodaj VERA 3/2021

 

VERA eZpravodaj | Nezobrazuje se vám e-mail správně? Klikněte ZDE.

 

 

 

eZpravodaj
03/2021

Velký dobrodružstvím je dnes obyčejný a prostý život.


Neznámý autor

 

 

Vážená paní,

 

 

v Krnově IS VERA Radnice pomáhá, aby byl občan co nejlépe a nejrychleji obsloužen.

Podrobnosti k fungování IS na úřadě Vám prozradí Ing. Miroslav Binar, 1. místostarosta města Krnov.

 

Představíme Vám naši novou funkcionalitu v Přestupkovém řízení pro Dožádání. Jedná se o komplexní nástroj, který pokrývá celý proces zpracování dožádání nebo součinnosti jinému správnímu orgánu na jednom místě.


V dalším příspěvku přinášíme novinky vyplývající z novely zákona o místních poplatcích. V souvislosti se zvýšeným výskytem chyb při schválení SIP balíčků doporučujeme vhodný postup pro úspěšné schválení balíčků.

Připravili jsme nový seriál článků o bezpečnosti v IT. Věříme, že v něm najdete další zajímavé informace.

 

 

Přeji Vám příjemné čtení

 

Miroslava Vošoustová


VERA, spol. s r.o.
V Praze dne 5. března 2021

 

 

 

 

 

Novinky

 

 

 

 

 

Krnov: portál občana je brána
k službám města otevřená 24/7

Krnov si váží svých obyvatel a snaží se řídit pohledem občana při rozvoji města a jeho služeb. Mezi počiny v tomto duchu můžeme zařadit i zřízení portálu občana na webových stránkách města. O zkušenostech nejenom s portálem jsme si povídali s Ing. Miroslavem Binarem,

1. místostarostou města. Rozhovor naleznete zde.

 

 

Přestupkové řízení: dožádání

 

V přestupkovém řízení někdy dochází k situacím, kdy je úřad dožádán

k provedení procesního úkonu jiným správním úřadem tj. jiným úřadem, než který vede řízení. Nová funkcionalita Dožádání je komplexní nástroj, který pokrývá celý proces zpracování dožádání nebo součinnosti jinému správnímu orgánu.

 

 

Veškeré úkony od založení spisu, přes tvorbu dokumentů a následného vyřízení se odehrávají na jednom místě a úředník, provádějící úkon, nemusí pracovat s jinou aplikací, než je Přestupkové řízení. Současně je možné přidávat další zúčastněné osoby pro případ, že by v průběhu řízení vyvstaly nové skutečnosti. Proč využívat funkcionalitu Dožádání v Přestupkové agendě? Čtěte zde.

 

 

 

Novela zákona o místních poplatcích

 

 

Od 1.1.2021 nabyla účinnost novela zákona č. 565/1990 Sb.

o místních poplatcích, kde hlavní změnou je formální zrušení Poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání

a odstraňování komunálních odpadů a jeho nahrazení dvěma poplatky.

 

 

O dopadu novely na IS VERA Radnice a dalších podrobnostech čtěte zde.

 

 

 

 

Elektronické skartační řízení – chyby schválení SIP balíčků

Při realizaci elektronických skartačních řízení prostřednictvím Národního archivního portálu se v poslední době vyskytuje větší množství blíže nespecifikovaných chyb SIP balíčků, kvůli nimž nedojde ke schválení seznamu dokumentů a spisů zařazených do skartačního návrhu.

 

Podrobnosti k tomuto tématu naleznete zde

 

 

 

 

 

IT bezpečnost pro ne-ajťáky

 

 

 

 

> PROČ MAJÍ ŘEŠIT KYBERNETICKOU BEZPEČNOST I BĚŽNÍ UŽIVATELÉ?

IT bezpečnost není téma jenom pro ajťáky. Určitě se Vám již stalo, že Vám přišlo najednou 5 mailů od různých odesílatelů se stejným (divným) předmětem, nebo že Vám v prohlížeči začala vyskakovat okna

s různými dotěrnými nabídkami. A to jsou jenom věci, které vidíte. Na pozadí mohou probíhat další procesy, o kterých ani netušíte, a které způsobují, že ten Váš počítač je „nějaký pomalý“.

 

 

V seriálu IT bezpečnost pro ne-ajťáky si v následujících měsících řekneme více o hrozbách, které mohou ohrozit úřad i každého zaměstnance osobně, a o způsobech, jak je eliminovat z hlediska běžných uživatelů systému. Systémovými hledisky a budováním bezpečné sítě, které jsou v kompetenci IT pracovníků, se v tomto seriálu nebudeme zabývat.

Nebojte se cizích slov

Terminologie v této oblasti je dost často anglická a nepřekládá se, ale nebojte se, když se budeme nějakým tématem podrobně zabývat, vysvětlíme si, co se tím myslí.

Trochu teorie: Co je to kybernetická bezpečnost?

Kybernetickou bezpečnost lze chápat jako seznam jasně stanovených pravidel, která mají zamezit přístup

k datům i síťovým prvkům úřadu. Úkolem kybernetické bezpečnosti je ochrana informací před krádeží, zamezení přístupu neoprávněných osob, ale také zabezpečení komunikace proti spamu, malwaru, phishingu a jiným hrozbám.

Rozšířený omyl: Ode mne nemají co získat…

Většina uživatelů je přesvědčena, že je pro útočníky nezajímavá (nemám na účtu miliardu a neřídím Škodovku…). V dalších dílech si ukážeme, že útočníkům můžeme dát opravdu moc.

 

 

 

 

Školení

 

 

Příjmy - Vratky a jejich elektronické schvalování

Dovolujeme si Vás pozvat na prezentaci nového řešení schvalování vratek s využitím agend Příjmy, Výdaje a eProcesy, které splňuje podmínky Zákona o finanční kontrole (320/2001Sb.).

PODROBNOSTI

11.3.2021 9:00 - 10:30

 

 

Pracovní postupy

 

 

> EKONOMIKA

 

Hřbitovní agenda

Je možné převést smlouvu na jiné hrobové místo? Jak máme správně postupovat?

 

Ing. Ivana Kvochová, Methodist

 

 

Ano, smlouvu lze převést na správné hrobové místo, pokud je neobsazené.

 

 

Smlouvu u hrobového místa je možné přesunout v Detailu, kde stojíte na požadované smlouvě. Volbou Převeď smlouvu vyberete hrobové místo, na které požadujete smlouvu převést. Agenda umožní převést smlouvu pouze na volné hrobové místo.

 

 

 

 

> SPISOVÁ SLUŽBA A SPRÁVNÍ AGENDY

 

Stavební úřad

Jak získat podklady pro benchmarking za agendu Stavební úřad?

 

Markéta Černá, Consultant

 

 

Agenda Stavební úřad umožňuje vygenerování podkladů pro benchmarking.

 

 

Statistiky pro benchmarking jsou generovány vždy za každou podagendu Stavebního úřadu zvlášť. V dané podagendě jdeme volbou Nabídka -> Údaje -> v poli Statistika Agendy zvolte Benchmarking a dejte

volbu Potvrď.

 

Poté se Vám otevře formulář pro zadání podmínek pro sestavení přehledu případů:

  1. Zvolte požadované období pro generování přehledu zadáním počátečního a koncového data období.
  2. Poté zadejte podmínky pro výběr dat. Lze generovat dle Schéma případu, Typu případu a dle konkrétního Zpracovatele.
  3. Případně můžete vygenerovat přehled za celý odbor najednou, tzn. předvýběrová pole nechte prázdná a formulář potvrďte.
  4. Po potvrzení zadaných kritérií se sestava otevře ve webovém prohlížeči, kde je možné si ji uložit, a dále s ní pracovat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obchodní sdělení VERA, spol. s r.o. Na tento e-mail prosím neodpovídejte.

Tento email byl odeslán na adresu iva.macku@vera.cz.

Odesilatelem je VERA, spol. s r.o., info@vera.cz

Z odběru se můžete odhlásit.

 

S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing

Antispam pravidla