Od: VERA, spol. s r.o. <info@vera.cz>
Odesláno: úterý 9. února 2021
13:19
Komu: Macků Iva, Ing.
Předmět: Pohořelice změna IS,
Pozemky města, Platby za komunální odpad, Rozšiřujeme akreditaci, Elektronizace
postupů OVM | eZpravodaj VERA 2/2021
VERA eZpravodaj | Nezobrazuje se vám e-mail
správně? Klikněte ZDE.
|
|
|
o budoucnosti
než příběhy
|
|

|
|
|
dnes si můžete přečíst, jak prošlo město Pohořelice
změnou informačního systému. Potřebujete při různých úkonech graficky
zobrazit pozemky města v mapách? S novou funkcí VERA Radnice získáte
snadno a rychle grafický přehled využití pozemků města.
Představíme Vám naše řešení na míru pro zjednodušení výběru plateb od
občanů za komunální odpad. V době nouzového stavu nezahálíme a
rozšiřujeme naši nabídku akreditovaných školení pro úředníky o
majetkové programy.
Sledujeme také plánované změny v oblasti legislativy a seznámíme Vás s
novým legislativním balíčkem týkajícím se elektronické spisové služby.
Přeji Vám příjemné čtení
VERA, spol. s r.o.
V Praze dne 9. února 2021
|
|

|
V tomto eZpravodaji si přečtete:
|
|
Pohořelice: změna a rozvoj systému
|
·
|
Podívejte se, jak využíváte pozemky města
|
|
Operativně pomáháme
s platbami za komunální odpad
|
|
|
|
Rozšiřujeme akreditované programy
|
|
Elektronizace postupů OVM – rozsáhlá novelizace
právních předpisů
|
·
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
Pohořelice:
změna a rozvoj systému
|
Pohořelice
patří k městům, které mají zkušenost se změnou informačního systému.
Jaké to bylo a jak probíhá další rozvoj jsme se zeptali starosty města
Bc. Miroslava Nováka, DiS.
|
|
|
|
Pohořelice se
zařadily k městům, která udělala strategický krok a změnila informační
systém. Jak to probíhalo?
Změna
informačního systému je opravdu otázkou strategického charakteru a její
realizace nepatří na úřadech
k populárním
opatřením. Je to pochopitelné, protože jde o opuštění „vyběhaných
kolejí" a nasednutí do „nového vlaku". My jsme vybrali IS VERA
Radnice a přechod jsme naplánovali na přelom roku 2015/2016, aby změna
byla co nejlogičtější a účetně nejjednodušší. Chtěl bych ocenit všechny
zaměstnance úřadu, kteří spolupracovali na implementaci i nad rámec svých
povinností. Díky nim jsme všechno zvládli v plánovaných termínech.
Pokračování
článku najdete zde.
|
|
|
|
Podívejte se, jak využíváte pozemky města
|
I v tomto náročném období je důležité mít informace o
hospodaření s majetkem. Ideálně snadno a rychle. Nová funkce VERA
Radnice poskytuje grafický přehled využití pozemků města.
|
|
|
|
|
V mapě lze
zobrazit pozemky podle různých kategorizací. Najetím kurzoru na jeden z
nich lze prohlédnout základní informace o konkrétní parcele. Kategorizaci
pozemků si každý úřad vybere individuálně podle svých potřeb z
nadefinovaných kategorií (např. podle připojeného druhu smlouvy, podle
vlastnického vztahu, podle omezení vlastnického práva na pozemku a další).
Při kliknutí na
oblast v mapě se zobrazí karta pozemku. Uživatel si navíc může připojit
externí mapové vrstvy, které obsahují např. umístění veřejného osvětlení,
inženýrských sítí, záplavových území a podobně a jsou dostupné na mapovém
serveru Českého úřadu zeměměřického a katastrálního, či jiném serveru.
Pro funkčnost map v agendě Majetek je nutné vlastnit licenci k mapám VERA
v agendě Majetek. V případě zájmu se obraťte na obchodního zástupce VERA.
Rádi pro Vás vypracujeme analýzu a návrh řešení.
|
|
|

|
s platbami za
komunální odpad
|
Jedna z obcí se na nás obrátila s dotazem, jak zajistit
výběr poplatků, když nemají zatím platební portál a v režimu omezeného
provozu je kapacitně nemožné stihnout přijmout všechny platby fyzicky.
|
|
|
|
Nejvhodnější se
jevila platba bankovním převodem. Částku a číslo účtu obec vystavila na
webových stránkách, otázkou byl variabilní symbol (VS). Starosta obce
požadoval zajistit občanům možnost automaticky zjistit VS k úhradě
poplatku za komunální odpad. Zanalyzovali jsme systém na úřadě a za pouhý
týden jsme připravili
a
naimplementovali řešení.
|
|
|
|
Rozšiřujeme akreditované programy
|
Podle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územně
samosprávných celků (ÚSC) mají referenti ÚSC povinnost průběžně se
vzdělávat
a zvyšovat svou odbornost v rozsahu nejméně 18 dní
každé tří roky.
|
|
|
|
|
Na splnění
povinnosti se započítávají pouze vzdělávací programy akreditované
Ministerstvem Vnitra ČR. Společnost VERA otevřela dva nové kurzy a nyní
nabízí již 9 takových programů, které Vám nejenom pomohou splnit zákonnou
povinnost, ale také umožní zvýšit produktivitu práce. Ovlivní i
spokojenost zaměstnanců, protože jim pomohou vykonávat svoji práci
jednodušeji a snadněji.
Ve všech
programech je vyčleněn dostatečný čas na praktické ukázky, dotazy a
vzájemnou diskusi účastníků.
Přehled akreditovaných školení a obsah nových, jednodenních kurzů Majetek
I. a Majetek II. naleznete zde.
|
|
|

|
Elektronizace
postupů OVM – rozsáhlá novelizace právních předpisů
|
|
|
|
|
Zavedení povinné
atestace systémů eSSL a ISSD a zavedení povinného předávání spisů OVM ve
formě tzv. e-spisu je obsahem sněmovního tisku 756, který bude Poslanecká
sněmovna ČR projednávat na své 79. schůzi. Jedná se o obsáhlý
materiál se změnami a dopady do 163 právních předpisů s navrženými
změnami znění zákonů v souvislosti s elektronizací postupů orgánů veřejné
moci.
Za společnost VERA průběžně monitorujeme stav projednání tohoto
důležitého materiálu. V uvedených bodech zároveň chystáme příslušná
opatření a doplnění či rozšíření stávajících funkčností systému IS VERA Radnice
tak, aby bylo
možné splnit požadavky atestačních kritérií v předpokládaném, zákonem
navrhovaném termínu, tzn. pro systémy využívané původci dle § 3, odst. 1,
písm. a-e do 31.12.2023, a v případě systémů původců dle písm. f-m zákona
č. 499/2004 Sb. pak do 31.12.2024.
|
|
|
Příjmy -
Vratky a jejich elektronické schvalování
|
Dovolujeme si
Vás pozvat na prezentaci nového řešení schvalování vratek s využitím
agend Příjmy, Výdaje a eProcesy, které splňuje podmínky Zákona o
finanční kontrole (320/2001Sb.).
|
|
|

|
|
|
|
> KLÁVESOVÉ
ZKRATKY VE VAŠICH SLUŽBÁCH
|
Když je klávesa
užitečnější než myš
|
Nejrozšířenějším
operačním systémem je dnes Windows 10. Na tomto místě Vám budeme
připomínat některé jednoduché funkce na ulehčení práce, kterými můžete
oslnit své kolegy. Myš je super, ale někdy je klávesa rychlejší...
|

|

|
Pokud se chcete při psaní textu dostat
o pár úprav zpátky nebo dopředu:
- jednoduše
klikněte na klávesu Ctrl+z nebo Ctrl+y.
|
|
|
|
Odesílání
e-mailů z příjmových agend
|
Lze z příjmových
agend zasílat informační emaily? Jak máme správně postupovat?
|
|
|

|

|
Vladislav Voráč, Methodist
Ano, zasílání e-mailů je možné z agend Příjmy,
Komunální odpad a Fakturace.
|
|
|
|
Agendy Příjmy a Komunální odpad umožňují
odesílat hromadné informační e-maily jednotlivým poplatníkům či
plátcům. Agenda Fakturace (faktury vydané) nově umožňuje též
zasílání e-mailů odběratelům včetně možnosti přiložení vygenerovaného
dokumentu faktury.
Ve všech jmenovaných agendách je možnost v menu Správce
– Konfigurace e-mailů nadefinovat číselníky Úvodních textů,
Závěrečných textů a Šablony pro odesílané e-maily.
Obdobně jako při generování tiskopisů lze do e-mailů doplňovat data z
dané agendy pomocí parametrů. Popis parametrů je v každé agendě
přiložen mezi Vzory (menu Správce – Vzory).
Každá z agend obsahuje i Přehled odeslaných e-mailů, do kterého
se zapisují všechny odesílané
e-maily z agendy. Tento přehled lze i filtrovat dle
různých kritérií.
Možnost odeslání e-mailů je v jednotlivých agendách
dostupná v následujících částech:
- Nabídka
– Evidence – Plátci – Seznam plátců
- Nabídka
– Evidence – Předpisy – Seznam předpisů
- Nabídka
– Evidence – Platby – Seznam plateb
- Nabídka
– Evidence – Seznam plátců
- Nabídka
– Faktury – Seznam faktur.
E-mailovou adresu příjemce je nutné vždy vyplnit na
záznamu plátce (v agendách Příjmy a Komunální odpad) resp. na
záznamu faktury (v agendě Fakturace).
Odeslání e-mailů se provádí vždy výběrem záznamů v agendě, jejich
označením a kliknutím na ikonu
E-mail. Poté následuje výběr šablony e-mailu
a možnost doplnění další požadovaných údajů pro odeslání e-mailu.
|
|
|
|
Po vyplnění a potvrzení údajů pro odeslání e-mailu jsou
vygenerovány e-maily pro všechny označené záznamy a zobrazeny v Přehledu
e-mailů.
V Přehledu e-mailů lze zobrazit náhled jakéhokoli odesílaného
e-mailu či ho i zrušit (a tím neodesílat).
Pomocí ikony Odeslat lze označené záznamy odeslat adresátům. Při
odeslání velkého množství e-mailů tímto způsobem může být Váš e-mailový
server zařazen na blacklist a znemožněno odeslání e-mailů
Tento problém řeší Dávkové odeslání e-mailů,
které odesílá e-maily postupně v definovaných intervalech
a definovaném počtu zpráv, které v jednom okamžiku
odesílá. Volba Dávkově odeslat je vhodná pro hromadné zasílání
většího množství e-mailů např. více než 50 e-mailů. Pro dávkové
odeslání e-mailů je nutná správná konfigurace aplikačního serveru IS
Radnice VERA, kterou je nutné konzultovat s IT oddělením a techniky
VERA.
|
|
|
|
> SPISOVÁ SLUŽBA A SPRÁVNÍ AGENDY
|
|
|
|
Jak zapsat
nalezený vrak v události? Lze z události s vrakem vytvořit přestupek nebo
statistiku vraků?
|
|
|

|

|
Pavel Štěpánek, DiS., Methodist
Ano, tyto požadavky program umí. Popíšeme si postup, jak
provést jednotlivé úkony.
|
|
|
|
Zápis vraků
V události a přestupku je nově doplněna možnost zápisu vraků, včetně
lustrací vozidla v Registru vozidel a zápisu data umístění výzvy, data
odstranění vozidla majitelem nebo správcem komunikace. Vrak je možno
zpracovat v rámci události s možností překlopení události s vrakem do
přestupku, včetně uložených dat.
Zápis přestupku - vraku
Pokud je v jedné události zaznamenáno více vraků, je po překlopení do
přestupku založeno tolik přestupků, kolik bylo v události uloženo
vraků. Založením nové události, jejím potvrzením, otevřením záložky
Vraky, lze zapsat a ověřit v Registru vozidel libovolný počet vraků k
události. Vrak z události lze překlopit do přestupků tlačítkem Případ.
Pokud nejsou vraky řešeny v událostech, lze vrak zapsat
přímo v přestupku. Označením v zaškrtávacím poli Vrak u vozidla, dojde
k zobrazení polí Výzva vylepena, Lhůta pro odstranění, Odstraněno
majitelem, Odstraněno správcem komunikace. Vyplňované údaje nejsou
povinné.
Statistika vraků
Statistiku vraků je samozřejmě možno vytvořit volbou Přehledy, kde je
umístěna položka Přehledy vraků s možností vyhledávání zpracovaných
vraků dle různých kritérií. Vyhledaný seznam je možno vytisknout.
|
|
|
|
|
Obchodní sdělení VERA, spol. s r.o. Na tento
e-mail prosím neodpovídejte.
|
|
Tento email byl odeslán na adresu iva.macku@vera.cz.
|
Odesilatelem
je VERA, spol. s r.o., info@vera.cz
|
Z
odběru se můžete odhlásit.
|
S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing
Antispam
pravidla
