Od:                                                           VERA, spol. s r.o. <info@vera.cz>

Odesláno:                                               úterý 9. února 2021 13:19

Komu:                                                      Macků Iva, Ing.

Předmět:                                                 Pohořelice změna IS, Pozemky města, Platby za komunální odpad, Rozšiřujeme akreditaci, Elektronizace postupů OVM | eZpravodaj VERA 2/2021

 

VERA eZpravodaj | Nezobrazuje se vám e-mail správně? Klikněte ZDE.

 

 

 

eZpravodaj
02/2021

Mám raději sny

o budoucnosti než příběhy

z minulosti.


Thomas Jefferson

 

 

 

Vážená paní,

 

 

dnes si můžete přečíst, jak prošlo město Pohořelice změnou informačního systému. Potřebujete při různých úkonech graficky zobrazit pozemky města v mapách? S novou funkcí VERA Radnice získáte snadno a rychle grafický přehled využití pozemků města.


Představíme Vám naše řešení na míru pro zjednodušení výběru plateb od občanů za komunální odpad. V době nouzového stavu nezahálíme a rozšiřujeme naši nabídku akreditovaných školení pro úředníky o majetkové programy.


Sledujeme také plánované změny v oblasti legislativy a seznámíme Vás s novým legislativním balíčkem týkajícím se elektronické spisové služby.

 

Přeji Vám příjemné čtení

 

Miroslava Vošoustová


VERA, spol. s r.o.
V Praze dne 9. února 2021

V tomto eZpravodaji si přečtete:

·

Pohořelice: změna a rozvoj systému

·

Podívejte se, jak využíváte pozemky města

·

Operativně pomáháme
s platbami za komunální odpad

 ·

Rozšiřujeme akreditované programy

.

.

 

.
.

Elektronizace postupů OVM – rozsáhlá novelizace právních předpisů

Školení

Buďte IT

·

Pracovní postupy

 

 

Novinky

 

 

 

 

 

Pohořelice: změna a rozvoj systému

 

Pohořelice patří k městům, které mají zkušenost se změnou informačního systému. Jaké to bylo a jak probíhá další rozvoj jsme se zeptali starosty města Bc. Miroslava Nováka, DiS.

 

Pohořelice se zařadily k městům, která udělala strategický krok a změnila informační systém. Jak to probíhalo?

 

Změna informačního systému je opravdu otázkou strategického charakteru a její realizace nepatří na úřadech

k populárním opatřením. Je to pochopitelné, protože jde o opuštění „vyběhaných kolejí" a nasednutí do „nového vlaku". My jsme vybrali IS VERA Radnice a přechod jsme naplánovali na přelom roku 2015/2016, aby změna byla co nejlogičtější a účetně nejjednodušší. Chtěl bych ocenit všechny zaměstnance úřadu, kteří spolupracovali na implementaci i nad rámec svých povinností. Díky nim jsme všechno zvládli v plánovaných termínech.

 

Co Vám to přineslo?

Pokračování článku najdete zde.

 

 

 

 

 

 

 

Podívejte se, jak využíváte pozemky města

 

I v tomto náročném období je důležité mít informace o hospodaření s majetkem. Ideálně snadno a rychle. Nová funkce VERA Radnice poskytuje grafický přehled využití pozemků města.

 

 

V mapě lze zobrazit pozemky podle různých kategorizací. Najetím kurzoru na jeden z nich lze prohlédnout základní informace o konkrétní parcele. Kategorizaci pozemků si každý úřad vybere individuálně podle svých potřeb z nadefinovaných kategorií (např. podle připojeného druhu smlouvy, podle vlastnického vztahu, podle omezení vlastnického práva na pozemku a další).

 

Při kliknutí na oblast v mapě se zobrazí karta pozemku. Uživatel si navíc může připojit externí mapové vrstvy, které obsahují např. umístění veřejného osvětlení, inženýrských sítí, záplavových území a podobně a jsou dostupné na mapovém serveru Českého úřadu zeměměřického a katastrálního, či jiném serveru.


Pro funkčnost map v agendě Majetek je nutné vlastnit licenci k mapám VERA v agendě Majetek. V případě zájmu se obraťte na obchodního zástupce VERA. Rádi pro Vás vypracujeme analýzu a návrh řešení.

 

 

 

 

 

 

Operativně pomáháme

s platbami za komunální odpad

Jedna z obcí se na nás obrátila s dotazem, jak zajistit výběr poplatků, když nemají zatím platební portál a v režimu omezeného provozu je kapacitně nemožné stihnout přijmout všechny platby fyzicky.

 

Nejvhodnější se jevila platba bankovním převodem. Částku a číslo účtu obec vystavila na webových stránkách, otázkou byl variabilní symbol (VS). Starosta obce požadoval zajistit občanům možnost automaticky zjistit VS k úhradě poplatku za komunální odpad. Zanalyzovali jsme systém na úřadě a za pouhý týden jsme připravili

a naimplementovali řešení.

 

Jak to funguje?

Čtěte zde.

 

 

 

 

 

 

Rozšiřujeme akreditované programy



Podle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územně samosprávných celků (ÚSC) mají referenti ÚSC povinnost průběžně se vzdělávat

a zvyšovat svou odbornost v rozsahu nejméně 18 dní každé tří roky.

 



Na splnění povinnosti se započítávají pouze vzdělávací programy akreditované Ministerstvem Vnitra ČR. Společnost VERA otevřela dva nové kurzy a nyní nabízí již 9 takových programů, které Vám nejenom pomohou splnit zákonnou povinnost, ale také umožní zvýšit produktivitu práce. Ovlivní i spokojenost zaměstnanců, protože jim pomohou vykonávat svoji práci jednodušeji a snadněji.

 

Ve všech programech je vyčleněn dostatečný čas na praktické ukázky, dotazy a vzájemnou diskusi účastníků.


Přehled akreditovaných školení a obsah nových, jednodenních kurzů Majetek I. a Majetek II. naleznete
zde.

 

 

 

 

 

Elektronizace postupů OVM – rozsáhlá novelizace právních předpisů

 

Zavedení povinné atestace systémů eSSL a ISSD a zavedení povinného předávání spisů OVM ve formě tzv. e-spisu je obsahem sněmovního tisku 756, který bude Poslanecká sněmovna ČR projednávat na své 79. schůzi. Jedná se o obsáhlý materiál se změnami a dopady do 163 právních předpisů s navrženými změnami znění zákonů v souvislosti s elektronizací postupů orgánů veřejné moci.


Za společnost VERA průběžně monitorujeme stav projednání tohoto důležitého materiálu. V uvedených bodech zároveň chystáme příslušná opatření a doplnění či rozšíření stávajících funkčností systému IS VERA Radnice

tak, aby bylo možné splnit požadavky atestačních kritérií v předpokládaném, zákonem navrhovaném termínu, tzn. pro systémy využívané původci dle § 3, odst. 1, písm. a-e do 31.12.2023, a v případě systémů původců dle písm. f-m zákona č. 499/2004 Sb. pak do 31.12.2024.

 

 

 

 

 

Školení

 

Příjmy - Vratky a jejich elektronické schvalování

Dovolujeme si Vás pozvat na prezentaci nového řešení schvalování vratek s využitím agend Příjmy, Výdaje a eProcesy, které splňuje podmínky Zákona o finanční kontrole (320/2001Sb.).

PODROBNOSTI

18. 02. 2021 9:00 - 10:30

 

 

Buďte IT

 

 

> KLÁVESOVÉ ZKRATKY VE VAŠICH SLUŽBÁCH

Když je klávesa užitečnější než myš

Nejrozšířenějším operačním systémem je dnes Windows 10. Na tomto místě Vám budeme připomínat některé jednoduché funkce na ulehčení práce, kterými můžete oslnit své kolegy. Myš je super, ale někdy je klávesa rychlejší...

Pokud se chcete při psaní textu dostat o pár úprav zpátky nebo dopředu:

  • jednoduše klikněte na klávesu Ctrl+z nebo Ctrl+y.

 

Pracovní postupy

 

 

> EKONOMIKA

 

Odesílání e-mailů z příjmových agend

Lze z příjmových agend zasílat informační emaily? Jak máme správně postupovat?

 

Vladislav Voráč, Methodist

 

 

Ano, zasílání e-mailů je možné z agend Příjmy, Komunální odpad a Fakturace.

 

 

Agendy Příjmy a Komunální odpad umožňují odesílat hromadné informační e-maily jednotlivým poplatníkům či plátcům. Agenda Fakturace (faktury vydané) nově umožňuje též zasílání e-mailů odběratelům včetně možnosti přiložení vygenerovaného dokumentu faktury.

 

Ve všech jmenovaných agendách je možnost v menu Správce – Konfigurace e-mailů nadefinovat číselníky Úvodních textů, Závěrečných textů a Šablony pro odesílané e-maily.
Obdobně jako při generování tiskopisů lze do e-mailů doplňovat data z dané agendy pomocí parametrů. Popis parametrů je v každé agendě přiložen mezi Vzory (menu Správce – Vzory).
Každá z agend obsahuje i Přehled odeslaných e-mailů, do kterého se zapisují všechny odesílané

e-maily z agendy. Tento přehled lze i filtrovat dle různých kritérií.

 

Možnost odeslání e-mailů je v jednotlivých agendách dostupná v následujících částech:

Agenda Příjmy:

  • Nabídka – Evidence – Plátci – Seznam plátců
  • Nabídka – Evidence – Předpisy – Seznam předpisů
  • Nabídka – Evidence – Platby – Seznam plateb

Agenda Komunální odpad:

  • Nabídka – Evidence – Seznam plátců

Agenda Fakturace:

  • Nabídka – Faktury – Seznam faktur.

E-mailovou adresu příjemce je nutné vždy vyplnit na záznamu plátce (v agendách Příjmy a Komunální odpad) resp. na záznamu faktury (v agendě Fakturace).
Odeslání e-mailů se provádí vždy výběrem záznamů v agendě, jejich označením a kliknutím na ikonu

E-mail. Poté následuje výběr šablony e-mailu a možnost doplnění další požadovaných údajů pro odeslání e-mailu.

 

 

Po vyplnění a potvrzení údajů pro odeslání e-mailu jsou vygenerovány e-maily pro všechny označené záznamy a zobrazeny v Přehledu e-mailů.


V Přehledu e-mailů lze zobrazit náhled jakéhokoli odesílaného e-mailu či ho i zrušit (a tím neodesílat).
Pomocí ikony Odeslat lze označené záznamy odeslat adresátům. Při odeslání velkého množství e-mailů tímto způsobem může být Váš e-mailový server zařazen na blacklist a znemožněno odeslání e-mailů

z Vaší adresy.

 

Tento problém řeší Dávkové odeslání e-mailů, které odesílá e-maily postupně v definovaných intervalech

a definovaném počtu zpráv, které v jednom okamžiku odesílá. Volba Dávkově odeslat je vhodná pro hromadné zasílání většího množství e-mailů např. více než 50 e-mailů. Pro dávkové odeslání e-mailů je nutná správná konfigurace aplikačního serveru IS Radnice VERA, kterou je nutné konzultovat s IT oddělením a techniky VERA.

 

 

 

 

> SPISOVÁ SLUŽBA A SPRÁVNÍ AGENDY

 

Městská policie

Jak zapsat nalezený vrak v události? Lze z události s vrakem vytvořit přestupek nebo statistiku vraků?

 

Pavel Štěpánek, DiS., Methodist

 

Ano, tyto požadavky program umí. Popíšeme si postup, jak provést jednotlivé úkony.

 

 

 

Zápis vraků
V události a přestupku je nově doplněna možnost zápisu vraků, včetně lustrací vozidla v Registru vozidel a zápisu data umístění výzvy, data odstranění vozidla majitelem nebo správcem komunikace. Vrak je možno zpracovat v rámci události s možností překlopení události s vrakem do přestupku, včetně uložených dat.

 

Zápis přestupku - vraku
Pokud je v jedné události zaznamenáno více vraků, je po překlopení do přestupku založeno tolik přestupků, kolik bylo v události uloženo vraků. Založením nové události, jejím potvrzením, otevřením záložky Vraky, lze zapsat a ověřit v Registru vozidel libovolný počet vraků k události. Vrak z události lze překlopit do přestupků tlačítkem Případ.

 

Pokud nejsou vraky řešeny v událostech, lze vrak zapsat přímo v přestupku. Označením v zaškrtávacím poli Vrak u vozidla, dojde k zobrazení polí Výzva vylepena, Lhůta pro odstranění, Odstraněno majitelem, Odstraněno správcem komunikace. Vyplňované údaje nejsou povinné.

Statistika vraků
Statistiku vraků je samozřejmě možno vytvořit volbou Přehledy, kde je umístěna položka Přehledy vraků s možností vyhledávání zpracovaných vraků dle různých kritérií. Vyhledaný seznam je možno vytisknout.

 

 

 

 

 

 

 

 

Obchodní sdělení VERA, spol. s r.o. Na tento e-mail prosím neodpovídejte.

Tento email byl odeslán na adresu iva.macku@vera.cz.

Odesilatelem je VERA, spol. s r.o., info@vera.cz

Z odběru se můžete odhlásit.

 

S radostí doručeno díky aplikaci SmartEmailing

Antispam pravidla