Zpět

KDVLEP_4

Konzultační dny k volbám do Evropského parlamentu

21. 03. 2019

od 09:00 do 14:30 h

Pobočka VERA Praha
Novodvorská 994/138
Praha 4

1 800 Kč bez DPH / osoba

Přihlašování do: 19. 03. 2019

Konzultační dny k volbám do Evropského parlamentu

Určeno pro uživatele: VERA Radnice

Vážení přátelé,
v návaznosti na blížící se volby do Evropského parlamentu přijměte naše srdečné pozvání na konzultační dny k této problematice.
Volby do Evropského parlamentu 2019 se budou konat v ČR ve dnech 24. a 25. května 2019 a budou pro Evropu 9. v historii. Očekává se, že budou prvními volbami po vystoupení Spojeného království z Evropské unie ve zbývajících 27 členských zemích.


Specifika těchto voleb
Volby do Evropského parlamentu mají specifický průběh a voliče stálého seznamu voličů, cizince na žádost a z dodatku seznamu voličů je třeba zapsat již 40 dní přede dnem voleb. To znamená, že nejpozději k tomuto datu musíte seznam voličů pro volby do Evropského parlamentu (dále jen SVEP) vytvořit, případně spustit poslední aktualizaci SVEP v tradičním smyslu. Poté již probíhají aktualizace zapsaných voličů v rozsahu stanoveném legislativou, ale nově přistěhovaní voliči nejsou automaticky dohráváni. Následují další 3 etapy zápisu a vyškrtávání voličů.
Finální uzavření SVEP nastává jako obvykle 2 dny před konáním voleb. S ohledem na tento proces jsme naplánovali konzultační dny již na březen, abyste měli možnost vše v dostatečném předstihu nastavit a vyzkoušet. Distribuce zajišťující všechny nezbytné funkce pro volby do Evropského parlamentu bude dostupná před těmito konzultačními dny, na přelomu února a března.


Obsah konzultačních dní
Již tradičně dopolední blok věnujeme Volební agendě a odpolední Organizaci voleb. Každý z nich začneme prezentací novinek a změn, poté podrobně projdeme jednotlivé kroky nezbytné při přípravě voleb.
Základem bezchybného seznamu voličů jsou lokální registry obyvatel, jako vždy se proto zaměříme i na základní kontroly dat v registrech. Část věnovanou Volební agendě zakončíme problematikou tiskových výstupů.
Po obědě se v rámci základních pracovních postupů v Organizaci voleb podíváme detailně na téma tvorby dokumentů a práce se vzory a rozdíly využití s vazbou a bez vazby na Spisovou službu. Celý den zakončíme vzájemnou diskuzí a konzultací Vašich dotazů.


Další služby
Účast na konzultačním dni doporučujeme zejména pro nové uživatele agendy doplnit ještě o vzdálenou kontrolu přípravy voleb, porovnání seznamu voličů agendy a voličů získaných přes CzechPOINT, nebo vzdálenou kontrolu den před či přímo v den tisku seznamů voličů. Preferujete-li individuální přístup nebo se nebudete moci zúčastnit školení ve vypsaných termínech, kontaktujte nás a dohodneme individuální řešení přes TeamViewer nebo osobně u Vás na úřadě.

 

Obsah

  • 9:00 - 9:30 Prezence


BLOK 1 - VOLEBNÍ AGENDA

  • 9:30 - 9:45 Novinky v agendě
    • Dodatek seznamu voličů vedený vně voleb
    • Seznam voličů na žádost do EP vedený vně voleb
    • aj.
  • 9:45 - 10:00 Vymezení okrsků
    • Nahrání dat z RUIAN (modul RU-V)
    • Zařazování adres do okrsků, kontroly a tiskové výstupy
  • 10:00 - 11: 30 Nové volby
    • Specifika voleb do Evropského parlamentu
    • Vyhlášení voleb
    • Editace seznamů vedených vně voleb
      • Dodatek seznamu voličů
      • Cizinci ve SVEP na žádost
      • Zvláštní seznam voličů Zastupitelského úřadu
    • Zavedení voličských průkazů
    • Předání informace o zapsaných cizincích Policii ČR a komunikační centrále jiného členského státu
    • 1. Etapa: Vytvoření a aktualizace SVEP (SSV + voliči zapsaní na žádost + voliči DSV)
    • 2. Etapa: zanesení voličů nahlášených správci zařízení
    • 3. Etapa: vyškrtnutí voličů nahlášených správci zařízení + zapsaných do ZSV na Zastupitelském úřadu
    • 4. Etapa: vyškrtnutí voličů s vydaným VP, nahlášených do SVEP v jiné členské zemi EU (zdroj MV), zemřelých, odstěhovaných do jiné obce a ruční zápis na žádost voličů přistěhovaných z jiné obce
    • Vydávání VP a "aktualizace úředních změn údajů" u voličů SSV zanesených do SVEP při jeho vytvoření 40 dní před volbami
    • Uzavření SVEP
  • 11:45 - 12:30 Kontrolní činnosti a tisky
    • Kontroly dat v registrech
    • Kontrolní seznamy ve Volební agendě
    • Tiskové výstupy
  • 12:30 -13:00 Přestávka

BLOK 2 - ORGANIZACE VOLEB

  • 13:00 - 13:15 Novinky v Organizaci voleb
    • Vazba na spisovou službu - nastavení, možnosti
  • 13:15 - 14:15 Příprava voleb a práce se členy komise
    • Členové komise, strany a kandidáti
    • Tiskové výstupy a práce se vzory
    • Vazba na Spisovou službu - realizace
  • 14:15 - 14:30 Dotazy, diskuse
  • 14:30 Ukončení

 

Kód školení: KDVLEP_4
Lektor: Vopátková Veronika, Mgr.

Cesta

Spojení MHD: Autobusová zastávka Jílovská se nachází přímo před areálem. Můžete využít autobus 106 ze stanice Kačerov (metro C, cca 10 min) nebo autobus 196 ze stanice Smíchovské nádraží (metro B, cca 15 min). Spojení se stanicí Chodov a Háje (metro C) zajišťuje linka 197. Parkování: Vedle areálu se nachází nákupní centrum Novodvorská Plaza, kde je možné zdarma zaparkovat. Kanceláře a školicí místnosti: Do společnosti VERA Vás navede recepční v hlavní budově, kterou uvidíte před sebou při vstupu do areálu. Nebo se můžete rovnou vydat za recepcí doprava, dojít k výtahu, vyjet do 2. patra a dojít na konec chodby.
GPS: 50.027650, 14.430836
Objednávkový formulář
Údaje o objednávajícím
Údaje o organizaci
Seznam účastníků
Odebrat účastnika
Výsledná cena za přihlášené účastníky
1 800 Kč bez DPH
Poznámky
Školení se uskuteční v případě obsazení min. 5 účastníky.