Zpět

KDVLEP_2

Konzultační dny k volbám do Evropského parlamentu

14. 03. 2019

od 09:00 do 14:30 h

Pobočka VERA Pardubice
Masarykovo náměstí 1484
Pardubice

1 800 Kč bez DPH / osoba

Přihlašování do: 12. 03. 2019

Konzultační dny k volbám do Evropského parlamentu

Určeno pro uživatele: VERA Radnice

Vážení přátelé,
v návaznosti na blížící se volby do Evropského parlamentu přijměte naše srdečné pozvání na konzultační dny k této problematice.
Volby do Evropského parlamentu 2019 se budou konat v ČR ve dnech 24. a 25. května 2019 a budou pro Evropu 9. v historii. Očekává se, že budou prvními volbami po vystoupení Spojeného království z Evropské unie ve zbývajících 27 členských zemích.


Specifika těchto voleb
Volby do Evropského parlamentu mají specifický průběh a voliče stálého seznamu voličů, cizince na žádost a z dodatku seznamu voličů je třeba zapsat již 40 dní přede dnem voleb. To znamená, že nejpozději k tomuto datu musíte seznam voličů pro volby do Evropského parlamentu (dále jen SVEP) vytvořit, případně spustit poslední aktualizaci SVEP v tradičním smyslu. Poté již probíhají aktualizace zapsaných voličů v rozsahu stanoveném legislativou, ale nově přistěhovaní voliči nejsou automaticky dohráváni. Následují další 3 etapy zápisu a vyškrtávání voličů.
Finální uzavření SVEP nastává jako obvykle 2 dny před konáním voleb. S ohledem na tento proces jsme naplánovali konzultační dny již na březen, abyste měli možnost vše v dostatečném předstihu nastavit a vyzkoušet. Distribuce zajišťující všechny nezbytné funkce pro volby do Evropského parlamentu bude dostupná před těmito konzultačními dny, na přelomu února a března.


Obsah konzultačních dní
Již tradičně dopolední blok věnujeme Volební agendě a odpolední Organizaci voleb. Každý z nich začneme prezentací novinek a změn, poté podrobně projdeme jednotlivé kroky nezbytné při přípravě voleb.
Základem bezchybného seznamu voličů jsou lokální registry obyvatel, jako vždy se proto zaměříme i na základní kontroly dat v registrech. Část věnovanou Volební agendě zakončíme problematikou tiskových výstupů.
Po obědě se v rámci základních pracovních postupů v Organizaci voleb podíváme detailně na téma tvorby dokumentů a práce se vzory a rozdíly využití s vazbou a bez vazby na Spisovou službu. Celý den zakončíme vzájemnou diskuzí a konzultací Vašich dotazů.


Další služby
Účast na konzultačním dni doporučujeme zejména pro nové uživatele agendy doplnit ještě o vzdálenou kontrolu přípravy voleb, porovnání seznamu voličů agendy a voličů získaných přes CzechPOINT, nebo vzdálenou kontrolu den před či přímo v den tisku seznamů voličů. Preferujete-li individuální přístup nebo se nebudete moci zúčastnit školení ve vypsaných termínech, kontaktujte nás a dohodneme individuální řešení přes TeamViewer nebo osobně u Vás na úřadě.

 

Obsah

  • 9:00 - 9:30 Prezence


BLOK 1 - VOLEBNÍ AGENDA

  • 9:30 - 9:45 Novinky v agendě
    • Dodatek seznamu voličů vedený vně voleb
    • Seznam voličů na žádost do EP vedený vně voleb
    • aj.
  • 9:45 - 10:00 Vymezení okrsků
    • Nahrání dat z RUIAN (modul RU-V)
    • Zařazování adres do okrsků, kontroly a tiskové výstupy
  • 10:00 - 11: 30 Nové volby
    • Specifika voleb do Evropského parlamentu
    • Vyhlášení voleb
    • Editace seznamů vedených vně voleb
      • Dodatek seznamu voličů
      • Cizinci ve SVEP na žádost
      • Zvláštní seznam voličů Zastupitelského úřadu
    • Zavedení voličských průkazů
    • Předání informace o zapsaných cizincích Policii ČR a komunikační centrále jiného členského státu
    • 1. Etapa: Vytvoření a aktualizace SVEP (SSV + voliči zapsaní na žádost + voliči DSV)
    • 2. Etapa: zanesení voličů nahlášených správci zařízení
    • 3. Etapa: vyškrtnutí voličů nahlášených správci zařízení + zapsaných do ZSV na Zastupitelském úřadu
    • 4. Etapa: vyškrtnutí voličů s vydaným VP, nahlášených do SVEP v jiné členské zemi EU (zdroj MV), zemřelých, odstěhovaných do jiné obce a ruční zápis na žádost voličů přistěhovaných z jiné obce
    • Vydávání VP a "aktualizace úředních změn údajů" u voličů SSV zanesených do SVEP při jeho vytvoření 40 dní před volbami
    • Uzavření SVEP
  • 11:45 - 12:30 Kontrolní činnosti a tisky
    • Kontroly dat v registrech
    • Kontrolní seznamy ve Volební agendě
    • Tiskové výstupy
  • 12:30 -13:00 Přestávka

BLOK 2 - ORGANIZACE VOLEB

  • 13:00 - 13:15 Novinky v Organizaci voleb
    • Vazba na spisovou službu - nastavení, možnosti
  • 13:15 - 14:15 Příprava voleb a práce se členy komise
    • Členové komise, strany a kandidáti
    • Tiskové výstupy a práce se vzory
    • Vazba na Spisovou službu - realizace
  • 14:15 - 14:30 Dotazy, diskuse
  • 14:30 Ukončení

 

Kód školení: KDVLEP_2
Lektor: Vopátková Veronika, Mgr.

Cesta

Hlavní nádraží - Masarykovo náměstí: autobusy: 8 ,6, 12, 9 - 10 minut, trolejbusy: 2, 3, 4, 13- 10 minut anebo cca 10 minut pěšky. Parkovat lze např. u Labe za Zimním stadionem. Prostory firmy VERA se nachází v 7. patře objektu.
GPS: 50°2'17.110"N, 15°46'12.702"E
Objednávkový formulář
Údaje o objednávajícím
Údaje o organizaci
Seznam účastníků
Odebrat účastnika
Výsledná cena za přihlášené účastníky
1 800 Kč bez DPH
Poznámky
Školení se uskuteční v případě obsazení min. 5 účastníky.